Informacje z dzisiejszego spotkania Zespołu ds. S7 Kraków-Myślenice

Na spotkaniu dyrektor GDDKiA Tomasz Pałasiński przedstawił sposób pracy w ramach kolejnego etapu prac (STEŚ).

Projektant wyłoniony w przetargu nie ma i nie będzie miał narzuconego żadnego korytarza. Dotychczasowo analizowane warianty mają mieć charakter tylko orientacyjny.
W pierwszym etapie projektant przedstawi kilkadziesiąt propozycji możliwych przebiegów, aby po dodatkowych parametrach pozostawić 8 najbardziej możliwych wariantów korytarzy przebiegu drogi ekspresowej.
1 wariant przebudowy w śladzie obecnej DK7 (Zakopianka)
2 warianty skrajne: wschodni i zachodni
5 wariantów między Opatkowicami i Bieżanowem
Rozważany jest również wariant hybrydowy
W pierwszej połowie 2024 roku powstaną warianty, które będą ostatecznie analizowane, na początku bez konsultacji społecznych do analizy wewnętrznej GDDKiA.
Dopiero po wybraniu 8 wariantów zostaną przedstawione samorządom, mieszkańcom w ramach szeroko rozumianych konsultacji społecznych.
GDDKiA obiecuje gminom, przez które przechodzić będzie droga ekspresowa S7 różnego rodzaju rekompensaty, aby zniwelować koszty społeczne.
Na tym etapie nie ma analizy, który fragment na być w tunelu.
Dyrektor Pałasiński przekazał informacje, że GDDKiA ma już większą wiedzę, że niektóre warunki terenowe uniemożliwiają wykonanie wcześniej zaproponowanych wariantów.
Jeżeli doszłoby do rozbudowy aktualnej Zakopianki z DK7 do S7 to na fragmencie krakowskim na 99% (wg dyr. Pałasińskiego) bez trzeciego pasa, ze względu na aktualne uwarunkowania w tym zabudowę już istniejącą.
Do końca 2023 obowiązuje cały czas wstrzymanie prac planistycznych na terenie dzielnicy X Swoszowice na prośbę GDDKiA. Zawnioskowałem wraz z radnym Grzegorzem Stawowym, aby GDDKiA zwolniła blokadę planistyczną na terenie dzielnicy Swoszowice, co będzie dowodem dla mieszkańców, że warianty krakowskie nie są już brane pod uwagę

 

 

.

 

Kategoria: